tisdag, september 01, 2009

Kursintro

Idag har jag, som siste man/kvinna här hemma, äntligen börjat skolan för denna terminen. Vi hade kursintroduktion vilket innebär att man är på plats ett visst klockslag och "bekräftar" att man vill gå kursen. Så får man lite information om hur kursen är tänkt att fortlöpa och lite annat smått och gott. Denna gången är all litteratur på engelska (hmm.. det var ett mindre häfte på svenska) dessutom är den dyyyr. En av böckerna kostar över 1000kr... undrar hur mycket man behöver den?? Det har hänt på någon av de tidigare kurserna att läraren sagt: den och den boken är jättebra och kommer att användas flitigt... men det har inte blivit så.. Det är alltid en viss tvekan när man köper böcker. En bok jag gärna skulle betalat 1000kr för är McGee-boken. Den handlar om de kemiska i råvaror och i olika processer i matlagning. Sååå... är denna boken i mikrobiologi lika bra så ska jag inte sucka... Må den var bra så att jag inte ångrar mig efteråt!

Ett aber finns - vår första föreläsning kommer inte förren på fredag! Varför vänta så länge innan kursen kommer igång??? Irriterande! Får väl baka några småkakor imorgon.. istället för att sätta tänderna i nån kul kemisk grej. Jodåsåatteee...

2 kommentarer:

Kristina sa...

Grattis den utmaningen fixar du galant!

Kstina sa...

Och "Kristina" är inte jag själv, som ni förstår... utan min namne. Vi är ett gäng med det namnet...