torsdag, september 10, 2009

Luktar min domän kanel?

Jag har skaffat mig en domän. Eller säger man ett domännamn?? Jag är inte så insatt! Ringde brossan för lite hjälp och sen slussade han mig vidare till kunnig person. (Gissa vem? Jodå, vissioner finns.. : ) Så nu kommer alla mejl med mitt domännamn till min hotmail!!! Smidigt!
Jaha, undrar ni, Varför har hon skaffat sig en domän?
Jo, jag känner att jag skulle vilja fixa visitkort. Det ser såå proffsigt ut när man kan lämna kontaktuppgifter till eventuella kunder på en färdig liten lapp istället för att gräva fram en penna och riva av ett papper och kluddra ner telefonnummer... Men min klasskompis tycker absolut inte min hotmailadress ser seriös ut. Ska jag ha visitkort måste en bättre adress fixas... tycker hon! Snäll, förstående, flexibel och seriös (med mera, med mera) som jag är... går jag ju henne till mötes...

På tal om min hotmail... En kvinna (som ringde mig i stipendiesammanhanget) undrade ifall mitt forskningsområde var kanel... Kul! Nu är jag helt överens med min klasskompis om att en bättre adress måste till!

Imorgon ska hela gastroprogrammet ha kräftskiva. Ska bli riktigt skoj. Varje år är det 2:orna som ordnar hela grejen. Så i år ska jag bara glassa omkring och känna mig fri. Får se hur många som blir på kanelen.......

2 kommentarer:

My sa...

Hahahaha, gissa vem som blir på kanelen fick mig att gapskratta. Tack så mycket :D

Becka sa...

Tycker det låter smart att fixa en domän.

Haha, kul med hon som ringde och frågade om kanel, förstår att det övertygade dej att skaffa en egen domän!