onsdag, september 09, 2009

MG:s diskmedel...

Jag har drabbats av en annorlunda åkomma. (Inte svininfluensan - den är inte annorlunda...) Det började i somras när jag jobbade på Missonsgården. De hade skaffat sig ett nytt handdiskmedel. Eller åtminstone en ny formula (som det så vackert heter) på det vanliga diskmedlet. Både färg och doft var annorlunda.
Och det är här åkomman kommer in... Doften - var helt underbar! Himmelsk! Jag drog in doftpartiklar i näsan så fort jag diskade. Jag tog också liiiite extra mycket diskmedel för att doften var så god. Det hände väl också att jag diskade... bara sådär för att få känna doften. Även när det inte fanns någon disk kunde jag tänka: Hmmm... ska jag ta och diska av hoarna tro? Mmmm vad gott det doftade! Jag blev nog lite hög av doften... Sen kom jag på att jag inte behövde diska för att känna doften. Det var ju bara att öppna locket och sätta näsan till och puffa försiktigt på flaskan så att doften kom upp. Ärligt talat har jag funderat på att sticka ner till MG med en tom liten flaska och sno några centimeter diskmedel...
Här hemma har jag också luktat mig runt i rengöringsflaskorna. Det finns några riktigt bra... men också några med "varnings-doft". För det mesta gillar jag citrondoft jättemycket. Men eftersom många toarengöringsmedel har citronliknande dofter känns numera många citrusdofter toalettaktiga... Inte bra när en så god doft förknippas med fel grej.

Ja... Hur störd är hon, undrar ni...
Ja... Det undrar jag med.... Men egentligen bryr jag mig inte... Det enda jag längtar efter är MG:s diskmedel...

Sniff, sniff...

Inga kommentarer: