torsdag, september 03, 2009

Stipendium

Igår började Hilma i en barnkör, "Unga röster". De övar 45 min varje vecka och det känns väldigt lagom tycker jag. Hon var lite nervös inför övningen och frågade flera gånger ifall hon skulle bli tungen att sjunga solo - för det ville hon inte... När väl alla samlats skulle vi föräldrar helst gå ut medan de övade. Jag kände en viss tvekan eftersom Hilma kan låsa sig helt ifall hon inte är beredd på nya saker. Men till min lättnad stegade hon fram till platsen de skulle stå och öva på med raska och beslutsamma steg. Hon hade bestämt sig för att prova - och det gick vägen!
Just när övningen började ringde min mobil... händer inte så ofta... passade inte att ta den just då, så jag knäppte bort den. Gick ut från samlingssalen och ringde upp (det okända) numret och tänkte lite slött på vem det kunde vara som sökte mig... Och när jag förstod vem det var blev jag rejält skakad... chockad... glad... och en aning stolt!
Kommer ni ihåg att jag sökte ett stipendium i slutet av våren? Just det... jag kommer att få det! Kul, kul, kul och lite läskigt. Den 30:de september delas det ut av Skånes Livsmedelsakademi. Så då åker jag till Malmö och (spyr av nervositet) försöker se intelligent ut. Ska träna mig framför spegeln... : ) Skämt å sido - nivån av nervositet ligger på 1 del och glädje över att få stipendiet ligger på 4 delar (typ som man blandar juice... 1+4).
Nu är det dags att knoppa - Ska gå på första föreläsningen för terminen imorgon - kemi!
(Kan det bli för mycket av det goda? Både stipendium och kemi?!)

4 kommentarer:

Sofia på Me and my home sa...

Jättegrattis!! Så roligt!!
Vad innebär stipendiet? Moneymoney?

Kstina sa...

Pengar till ett speciellt projekt.
Jag ska göra en typ av matresa i Sverige och intervjua några personer som betytt mycket innom livsmedelssammanhang...

Gunnel Gustavsson sa...

Ja då vill jag också säga grattis till stipendiet och ett lycka till med projektet.
Var det trevligt med kemin idag?
Ha en god helg!

My Chieng sa...

Grattis till stipendiet! Vi kommer att vara några stycken som kommer att vara med, mestadels att visa upp vårt fikakoncept så det kommer att bli kul att vara där