torsdag, september 24, 2009

Krångel... men i morgon är en annan dag!

Jag har gjort det igen - slarvat bort text som jag suttit och knåpat med. Jag och de andra i kursen skriver en labrapport. Några av oss har fixat fakta, en har gjort diagram och jag har skrivit formalian... Inledning, beskrivning av analys, material, metod osv... Och nu hittar jag inte det jag skrivit. Mitt hopp står till att dokumentet finns på skolans dator eftersom jag skrev det där. Det blir lixom en förlamande trötthet när man inser att man måste göra om alltihop. Suck, suck, dubbelsuck!
Som om inte slarv med word-dokument räckte... så har datorn börjat sega sig igen. På förmiddagen, typ fram till runt 14.00 var det nästan omöjligt att vara på internet. 3 minuter innan nästa sida kommer upp.. Det är för lång tid. Känns som att sitta av tiden - framför datorn... Jag ville hunnit söka och leta på soja, sojasås, beredning av sojasås osv... Men det är segare än sirap (honug) att vänta på att sidorna ska uppenbara sig.
Är det för mycket begärt att en internet uppkoppling/dator är någorlunda snabb? Jag vill ju bara att den ska fungera - typ alltid!!

Ja... Så går en dag än från vår tid och kommer aldrig mer... Ser farmor framför mig när jag tänker på denna sången.
...och än en natt i Herrens frid till jorden sänkes ned. Iband är det bara att acceptera att dagen inte blev som man ville. Skönt att den inte kommer tillbaka. Skönt att en natt/vila är på G. En ny dag med nya möjligheter väntar runt hörnet.

Imorgon är en ny dag!
Vilma är en annan Hilma - som H sa när hon var mindre...

2 kommentarer:

Sofia sa...

ett internet som funkar... det är nåd varje gång :-)

Kstina sa...

ok - jag ska inte klaga... bara ta det som träning i personlig utveckling och vuxet tålamod.