torsdag, september 17, 2009

FPK-kombinationskost - det nya!!

Det råder total förvirring på fettområdet. Har surfat runt en stund nu och är fett förvirrad. Dessutom är debatten ganska besserwisseraktig, speciellt från LCHF:arna. Ifall de ska säga något riktigt fult ord så blir det antagligen "Livsmedelsverket".
Det ska bli riktigt spännande att se vart åt forskningen för oss. Problemet är att vi kanske får vänta i 30 år på svar. Vem har mest rätt? Att säga: Vem har rätt, vore nog att övertrassera kontot för trovärdighet. Trender och mode kontra objektiv forskning är en balansakt på slak lina.

Jag har ialla fall kombinerat mycket fett (HF - high fat) och mycket kolhydrater (HC - high carbohydrates) nu på förmiddagen. Och det finns ingen i dagens Sverige som har dille på den kosten - kan ha den för mig själv! Kanske ska kalla den för FPK-kombination (- inte att förväxla med NPK), Fett, Protein och Kolhydrater -kombination... : )
Jag säger bara: Marabou, Premium, Spécialités, Lemon&Ginger!!! ... och en kopp kaffe med mjölk ...

2 kommentarer:

Bodil Månsson sa...

Fett nice - som mina barn säger, men som jag försöker undvika.
Din diet är ju den dom flesta följer. Kan itne det vara forskningstrovärdigt? hehehe

Sofia sa...

eller vad sägs om min diet i detta nu: svenskt lösgodis!!! en hel hink! underbart att ha haft sverigegäster!!!!!!