torsdag, mars 20, 2008

Kaffe

Har suttit en go´stund nu och läst på "tjuvlyssnat". Såå kul!
Får man kopiera därifrån?
Jag har gjort det iallafall. Här kommer två historer:

Pojke ~5 sitter och pratar med sin pappa. Tunnelbanan är full av stressade människor, och stämningen är låg.Pojken (entusiastiskt): Pappa, om tio upphöjt till tolv år kommer solen att slockna! …Och då kommer det att ta åtta minuter innan någon märker något!Stämningen i vagnen sjunker till suicidala nivåer.

ICA Fjällbacken, GävleEn mamma och hennes dotter ~6 står i kön till kassan.Dottern: Mamma, när du fick mig, hur visste du att jag var en flicka då?Mamman (förvånat): Det såg jag.Dottern: Hur kunde du se det?Mamman (fortfarande förvånad över frågorna): Du var ju naken!Dottern (förfärat): Var jag NAKEN?!

Det är såååå roligt att läsa vad barn kläcker ur sig.

För övrigt har jag haft huvudvärk nästan hela dagen. Det tog ett tag innan jag fick kaffe i förmiddags - några hade druckit upp all mjölken, som jag absolut behöver till kaffet! När jag och Hilma varit på vårdcentralen (Hon är med i "blodprovet", som hon kallar det för, jag kallar det för DiPiS) och sen en liten runda på Kvantum (snacka om fullt med folk) så var klockan redan 12,30 och jag var helt groggy av huvudvärk. Jag småfrös och mådde illa och kan kunde knappt titta... Det kan inte bara vara brist på kaffe?? Eller hur? När jag läser vad jag skrivit känns det som att jag är nån typ av narkoman. Hmm... Faktiskt vaknade jag med huvudvärk...! Åhh.. skönt, det var inte bara kaffet... måste vara "slappna-av-migrän".
Men imorgon har jag inte den migränen för då jobbar jag.

Glöm inte chokladtävlingen i förra inlägget!

Inga kommentarer: