fredag, maj 29, 2009

Choosing cheese är åtminstone inskickad...

Såå, mina vänner... Nu är uppsatsen inlämnad! Hela 15 minuter innan sluttiden... : )

Om några timmar kommer opponeringsschemat - för uppsatsen är inte direkt färdig ännu... Reviderad upplaga ska lämnas in senast den 11 juni.

Mina sittmuskler har byggt upp sig under de senaste veckorna, inte minst i onsdags och igår. Nu ska jag pusta ut i några timmar och inte sitta mer på ett tag.
Edvin ska till Sthlm i nästa vecka med skolan och han behöver nya kläder. Växer så det knakar. Vi ska åka in till stan i em och fixa lite.
Ikväll är det fest hon en av mina klasskompisar. Jag förmodar att de också är ganksa trötta. Dessutom har vi inte träffats på nästan 10 veckor. Alla har varit ute på olika företag eller organisationer. Ska bli kul att ses.
Imorgon är det fest igen - men då står jag vid grytorna. Buffé för ca 70 personer på MG. Trefligt!

Just nu känner jag mycket starkt för ett sommarlov!! Ingen väckarklocka och bara hemmasysslor. Önskan är att kunna röja - djupröja - under sommaren. Vad jag minns har jag inte haft "sommarlov" sen Hilma var liten och jag hade föräldrapeng (men då var hon en liten ammande och mammafixerad bäbis...). Sommrarna har varit mer jobbfyllda än terminerna. Jag har till och med tagit tjänstledigt från mitt vanliga jobb för att kunna jobba i andra kök...
Utan att tveka är jag värd att var ledig!
Men pengar behövs liksom. Vill hemskt gärna vinna på triss - 25 000 i månaden i ett antal år - men jag köper inga lotter sen jag hörde att det var lika stor sannolikhet att vinna på triss som att i ett badkar fullt med vita riskorn hitta ett brunt. Chansen finns... men sannolikheten....?

2 kommentarer:

Frida Almqvist sa...

Det låter härligt, och välförtjänt, med en ledig sommar Kristina! Ska bli kul att ses ikväll... kram från Frida

Sofia sa...

ska du va ledig, eller du bara önskar?