måndag, maj 11, 2009

Plikten kallar... Luther till alla(n)

Såå... då har jag lämnat in ansökan om FA-skattesedel. Det betyder att jag vill ha "F-skatt", (företagsskatt kanske) och att jag samtidigt är anställd d.v.s. har A-skatt.
Såå... då blir jag snart egen företagare med s.k. enskild firma.
Såå... då kan jag börja ta betalt för mina jobb!

Såå... Är någon i behov av catering? Eller vill ni har hjälp med servering och disk när ni själva ska ha fest? Eller varför inte både och? Jag fixar maten och sen så fixar jag servicen...
Krille tipsade om att jag kunde kalla företaget för Mad(e) by Kristina. Vad sägs om det? Något annat förslag?

Det känns lite skrämmande faktiskt. Och roligt. Nu måste jag börja bli en seriös person som folk kan lita på. En som lovar A och gör A! Fast... det har jag väl gjort ett tag ioförsig. Th tycker ibland att jag har för mycket pliktkänsla i mig - kanske han har rätt?!? Men då får jag ju leva upp till att inte bara vara lutheran på pappret utan också, som etablisemanget säger, en lutheran i handling... Ehhh... det var väl han som myntade uttrycket: Plikten framför allt.... : )

Inga kommentarer: