onsdag, maj 06, 2009

Tiden vid datorn?

Med stora snöbollar som är uppträdda på grenarna, så ser mitt blommande körsbärsträd ut just nu. Heeelt otroligt många blommor!
Men blåser gör det. Vår soptunna välte av vinden. Annat skräp skramlar runt huset.

Jag får en lätt kramp i magen varje gång jag tänker på min kommande uppsats. Vi (jag, Alfred och Joel och i viss mån Edvin också) vill/behöver ha datorn på eftermiddarna och kvällarna. De stora har ganska många prov och arbeten som ska lämnas in och jag som mamma kan och vill inte hindra dom från att göra sina läxor. Men jag då....? Min lilla lucka (efter 16.00) är när Hilma har somnat alltså runt 21.30. Gissa hur såsig jag är i huvuvdet då? Skulle behöva en egen dator! Eller hur? Makkan har två men han är bara en. Vi är sex och har "bara" en. Men eftersom jag inte precis skiter pengar så får vi väl upprätta ett schema. Jag för min del får väl sluta blogga och annat onödigt... Som nu...

1 kommentar:

Gunnel G sa...

Vi får väl hoppas och be att nästa vinst blir en dator till en väldigt energisk kvinna.
Lycka till med uppsatsen!