söndag, maj 17, 2009

Med liiiiten smak av kaffe...

Kan ni fatta hur lång tid det kan ta innan man börjar göra det man ska vid datorn. Kolla mejlen, logga in på FC, läsa några bloggar... Just det, läsa bloggar - det kan man göra hur länge som helst utan att det känns som att tiden går. Man hittar någon ny som i sin tur har någon som verkar intressant på sin sida och så vidare i all oädlighet... Hmm... visst är det kul med bloggar - men de stjäl en del tid...

Fick en lite presenta av Th igår. Ett paket GEVALIA LATTE MACCHIATO. Tack! Den var ganska god. Hade en liiiiiten smak av kaffe. Macchiato betyder, som ni vet, befläckad. Det vill säga mjölk befläckad av kaffe. Vill man ha en kick av kaffe så ska man nog välja en annan sort för av denna sorten får man en mjölkkick. Det kan ju med vara bra... När jag skulle blanda den första lilla pulverpåsen med varmt vatten, såg jag varför han plötsligt gav mig en present... Med små bokstäver stod det: Bäst före utgången av: 12/2008. Jodåsåatte... Det förvånar mig inte! Ibland tycker jag det är lite småkul att ha en man som är snål och om sig och kring sig när det gäller att köpa billigar saker. Fast vid andra tillfällen (som när han säger att han ger mig en present..) blir jag mer matt och lite avogt inställd... Jag tänker inte dömma honom för hårt i just detta fallet... Han kanske faktiskt inte såg bäst-före-datumet.... Hmmm.... !

1 kommentar:

Becka sa...

Jo, man lyfter honom till lådan om och om igen tills han uträttar sina behov. Ibland funkar det, ibland inte... Är det en längre resa så håller jag på tills han gör vad jag vill.

Att ha katt, och resa med den, är nog lite en förberedelse på att ha barn - han gör ju inte alltid som jag vill. :p