måndag, juni 01, 2009

Härliga Hoyor!

Nu blommar löken... som man brukar säga... Men hemma hos mig är det Hoyor som blommar. Farmors "dotter" har många härligt doftande klasar. Speciellt på kvällen känns doften i hela vardagsrummet. De andra två som står bredvid henne blommar aldrig. Konstigt! Uppe här i allrummet har jag en hängade Hoya med långa smala blad. Jag tror den har 30 klasar på gång och en som redan blommar med kritvita blommor. En annan har lila kotrunda blommor med stora socker droppar som doftar kola. Mmm... det är häligt med växter! Och mina tomatplantor är mellan 12-24 cm höga nu. Jag går och tar på dom då och då för att känna tomatdoften. Tänk när jag kan gå och plocka in egenodlade tomater!

Nu ska jag skriva järnet - har opponering i morgon och det gäller att komma med adekvat kritik!

3 kommentarer:

Becka sa...

Jo, han hade fest i lördags. Vet inte hur han resonerade när han bjöd in. Det var jag och de yngre syskonen som var bjudna. Du får väl skälla på honom... :p

Härligt att uppsatsen är klar! Grattis! :)

Sofia på Me and my home sa...

Lycka till idag!

Kstina sa...

Becka: Hmm.. nej, han kan ju vara fri att bjuda vem han vill... Har man åtta syskon så... och en lägenhet på 20 kvadrat...
Sofia: Tack! Det var nervöst, men det känns bra nu! Har några små justeringar att fxa till nästa vecka.