måndag, maj 04, 2009

Stora fruktlådan!

Nu har det hänt igen!

Jag har vunnit...



Denna gången blev jag inbjuden till en förmiddag om "Socialt entreprenörskap" i Köpenhamn. Häftigt - jag trodde först på fullt allvar att de tagit fel på adress eller blandat ihop mitt namn med någon annans/annan. (Jag har ju inte så jätteovanligt namn... Träffade på en idag tex... som både hette Kristina och Nilsson men som inte var jag...) Så efter några mejl började ett litet minne av en tävlingstalong dyka upp i huvet. Något om en entreprenörsdag på Krinova om och med Mossagården. I inbjudan stod det att jag var en av de tio som vunnit...

Såå jag gick upp kl 5.00 i morse och tog buss, tåg och "metro" till Kilevej och Köpenhamns handelshögskola. (Den hette något annat men var som handleshögskolan i Sthlm.) Stort, tjusigt hus med konstiga fönster och lameller utanpå fasaden. Innuti känndes det som att någon arkitekt hade fått fritt spelrum. Mycket betong, runda former och luft. Där, på andra våningen, bland SlippsNissar och Damer i Dräkt (Nej, varken damerna eller herrarna var enhetligt klädda. En del var som jag, klädda i jeans..), satt jag och lyssnade till socialt entreprenörsskap. Olika organisationer och företag berättade om sina idéer och åtagande. Intressant!

Så blev klockan sådär 12.20 eller nått och Cristina Husmark Persson kom och kunde inte vänta... (en av våra ministrar -som ni vet!!) Hon skulle dela ut priset. Undrar vad de andra tänkte... Det lät som att tävlingen verkligen var avancerad och att det krävdes stooor intelligens för att klara av alla delmoment. Och så var det ett litet papper i vykortsstorlek som vi hade kryssat i och skrivit våra namn på.... hmm...

Jo, så vann jag iallafall första pris! Det vill säga Stora Fruktlådan från Mossagården i 3 månader! Det ni! Ja, just det, allt är ekologiskt från Mossagården och lådorna är som en prenumeration som blir hemkörd varje vecka... eller varannan...vet inte...

Förra gången jag vann var i februari en kok- och kemibok av bla Rickard Nilsson!
Jodåsåattee... det tar sig!

1 kommentar:

Becka sa...

Nej, jag behöver inte godkänna kommentarerna för att de ska bli synliga. Dom synns direkt. Så då måste det va din dator som krånglar... ;)

Allt bra?