torsdag, maj 21, 2009

Är det någon som hittat mina benmuskler?

Vilket soligt väder vi haft idag. Jättehärligt!! När jag satt nere på uteplatsen runt lunchtid funderade jag lite högt över att mina fina benmuskler helt och hållet har försvunnit... Ja, inte riktigt alla - men de jag var stolt över finns inte mer... Th var krass och sa att det var ju inte så konstigt eftesom jag slutat jogga. Liiite sur blev jag nog på honom och replikerade med att jag faktiskt har ganska ont om tid. Och att det inte var så att jag låg på latsidan direkt... (bla bla bla bla...) Han höll fast vid sin ståndpunkt och tyckte att man har alltid lite tid att lägga på motion och att det är en prioriteringsgrej ifall man tar sig tid... Dessutom tyckte han att det egentligen var extra viktigt för mig som pluggar och har ont om tid att motionera eftersom motion ger energi och det går lättare att koncentrera sig osv.
... så jag knep käft och funderade på om han hade rätt... vilket jag kom fram till att han hade (det sa jag inte till honom... ). Jag tog helt enkelt på mig min gamla joggingkläder och snörade på mig skorna och stack iväg på en runda. Efter bara några minuter insåg jag hur rätt de har som påstår att kondition är en färskvara. Tjo, vad dålig kondis jag har! Tänker inte berätta exakt huuur dålig den är, bara att jag inte joggad hela rundan i ett streck... Får se när jag kan jogga 22 min, utan att gå vissa bitar, igen... Har jag lärt mig jogga en gång kan jag väl lära mig det två gånger?? Eller hur?
Mina fingrar ska nu få motioner ett tag. Är inne på uppsatsens diskussion. Sen återstår all formalia. Ska skicka iväg ett utkast till min handledare på söndag kväll.
Imorgon kommer det ett gäng på 10 tonåringar hit. Alfred undrade om vi (jag, Th, Edvin och Hilma) inte skulle åka iväg någonstan... men först kunde jag få förbereda lite mat ...haha... smaka på den... catering utan betalning kallas det för! Men vad gör inte en mamma för sina barn? Just nu puttrar en gryta med stark och fyllig tomatsås på spisen. Imorgon tänker jag förvandla det till en röd och stark kycklinggryta. Alfred hade önskemål om Doro Wot, eller vad det heter? Men min berberi var nästan slut. Jag har fått hotta upp den med torkad chili. Det fungerar med, men det blir ju inte samma smak.

3 kommentarer:

annika sa...

Mina är också borta. Eller så har jag aldrig haft några.

Sofia sa...

benmuskler? e de nått man kan äta?

Kstina sa...

Det beror på...
Kycklingben(muskler) går utmärkt att äta... men börjar du käka på mina är det väl ingen hitt direkt..