torsdag, april 30, 2009

Var natten lycklig?

Idag är det varmt - sommarvarmt! Från fönstret kan jag se hur körsbärsträdet slår ut. Ja, det går nästan så fort att jag kan se hur blommorna ploppar fram. Som jag skrivit förut: Det tvekar och väntar och tvekar lite till. Sen bara händer det! Härligt!

Igår hade Edvin svårt för att somna. Han påstod att det var alldeles för varmt och att det hade kommit in en mygga som bitit honom på benet. Han var riktigt förtvivlad. "Vad ska jag göra?"... Mitt psykologiska jag kom fram och sa att han skulle ta lite potatismjöl på betten och sen fick han ett nytt kallt lakan att ha som täcke. Sen somnade han.
I morse var han sitt vanliga glada jag igen. Han sa: "Natten blev ändå lycklig." (Hmm - notera ordvalet!...) "Jaha, vad menar du?" frågade jag. "Jo, jag tänkte på ishockeyn och målet som Varghalsen (eller nått sånnt konstigt tyskt - han sa rätt, men jag minns inte...) gjorde - ur ingen vinkel!"
Så nästa gång du ligger och funderar på att räkna får - så kan du göra som Edde - tänka på ishockey (jag misstänker att Fille också gör det - eller är det bara fotboll som gäller?)... och alla osannolika mål som gjorts genom tiderna... så blir natten lycklig!

I kväll ska vi grilla i Skepparslöv. Ska bli jättetrevligt! Fast de stora drar nog på sina håll...

Inga kommentarer: