onsdag, april 22, 2009

Blåmärken som inte syns

Mega. mega, mega vad ont jag haft idag. Är totalt vingabröden. Det är som om det hängt tyngder i armarna och en hemsk känsla av att ha invärtes blåmärken. Redan igår fanns värken där. Men då kunde jag åtminsone röra armarna ganska obehindrat. Idag har jag fått böja huvudet fram varje gång jag behövt äta eller klia min näsa eller rätta till håret. Jag har fått stötta den ena handen med den andra för att få kraft och stadga. (Tänk magister Ståhlberg.) Det är förmodligen så här det känns att få reumatiskvärk. Riktigt hämmande! Bara att hänga upp ryggsäcken har varit ett stort problem. Och jag som i vanliga fall är ett med min ryggsäck. Jag har i förväg varit tvungen att tänka efter hur jag ska röra armarna för att få den på plats. (Vad mycket man slipper tänka på när man är frisk!) Överarmarna är helt stela.

Ja, nu undrar nu ju förståss vad som hänt mig... Jo, jag gjorde armhävningar i måndags kväll... 30 st. Tror det är första gången på si sådär 20 år. Jag har köpt en ny tidning där det fanns tränigsrörelser att göra hemma. Jag och Hilma stod ute i trädgården och gjorde helt efter instruktionerna. Hoppade 250 hopp med rep. (Vilade lite emellanåt...) Och så lite andra hopp och rörelser... ja, bland annat armhävningar.

Jag kan bara säga: Det känns!! Muskelförtvining på hög nivå. Känns som att allt i överarmarna har gått sönder. Th säger att det är värst andra dagen efter träning så jag hoppas vakna till mjukare och inte så känslosamma muskler imorgon.

3 kommentarer:

Ehlna sa...

ja ja... man kan få lite konstiga idéer av att dra på sig strumpbyxor... tror du armhävningar hjälper... försöka duger! ;) Sen får du gärna berätta om hur mycket som hoppar när du hoppar...

Becka sa...

Jo, jag åt currygryta med ris. Det var inte jag som lagade den så jag vet inte exakt va det var i, men nått kött, scuach, köt, yoghurt och så sån där currypasta.
MMMMM!!! :)

Kstina sa...

Ehlna - försök inte få mig på andra tankar. Det hjälper med armhävningar OCH andra styrketränings övningar - om man håller på ett tag! Ge inte upp! Eller skamm den som ger sig!!!
Hoppar?? Förstår inte vad du syftar på? Du vet, det finns speciella bh:ar att använda när man rör sig lite mer än promenerar... Prova dom! ;) Magen kan ju få svänga fritt under hopp och studs!