måndag, december 29, 2008

Mitt i natten...

Årets sista räkningar är betalda. Hos oss är det jag som står för att betala (göra av med pengarna) och Thomas som står för att tjäna (håva in) pengarna. Ibland undrar jag hur vi klarar oss... vi har ju bara en lön. Thomas konto är ju liksom inte en outtömlig källa... även den kan sina. Men ännu så länge... Havregrynsgröt två dagar i veckan... Både billigt och gott ju... Men det har uttryckts önskemål om att jag ska sluta plugga (grabbarna..) för de blev serverade bättre mat innan jag började på hgk. (Hm... inget önskemål jag kommer att tänka över så värst länge - "jag älska faktiskt havregrynsgröt"... som Hilma säger... och jag håller med!) Nej, men blir det för lite pengar i kassorna så får jag väl börja låna på CSN.
Idag har J&A åkt till Breanäs. Nyårsläger! Edvin följde med A&Th och Mose till Helsingborg. Så vi är bara tre hemma. Liiiite annan ljudnivå. Vi är alla ganska vill i tider och dagar också. Känns ju inte precis som måndag idag. När klockan var 17.30 undrade Hilma om det var mitt i natten? Man kan ju lätt tro det när man tittar ut. Dessutom har hon varit uppe jättesent på kvällarna och blivit nekad att få en bok läst för sig eftersom det varit "mitt i natten" när vi laggt henne. Men är det lov så är det!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, jag vet...jag har blivit så dålig på att blogga. Skyller det på Andreas...han tar såååå mycket tid! Jättejobbigt...eller inte! ;)

Ska bättre mej. Men det säger jag hela tiden. Får se när det blir.
Du är däremot väldigt duktig på att skriva. Och ofta. Lika intressant att läsa varje gång! :)

Anonym sa...

Ska ni till Martin o Ruth på lördag?