lördag, december 06, 2008

Feltänk...

Några roliga felsägningar eller feltänk....

Igår anordnade Edvins klass disco och vi föräldrar var med och "vaktade". Hilma var tvungen att följa med till discot eftersom Th var iväg på julfest med jobbet och Joel&Alfred var på nattcafé på kapellet. Hon undrade vad ett disco var... och jag svarade snabbt (utan att tänka - eller jag hade tanken "dans" i huvudet, men jag sa något helt annat). "På disco diskar man" Wupps... där blev det fel.

Resonerade med Joel om han skulle följa med på 30-års fest i kväll. Han visste inte riktigt... Han ville hinna träna och så var han sugen på att diktera. Altså skriva dikter... : )

Så hörde jag en reklam för en kommande film för halvstora barn. Det var en kille som var kär i en tjej (tjejen visste inte om att han gillade henne). Man får höra hans tankar och så här lät det: "Nu ska jag verkligen visa henne... Jag ska gå förbi henne precis som om inget hänt..." Detta är ju ett väldigt tydligt sätt att visa att man gillar någon!! Så tänk efter... om någon går förbi dig - precis som inget hänt - då kanske personen vill visa att han är kär i dig!

Inga kommentarer: