söndag, juni 14, 2009

Läs bloggar - de kan ge en vink!

Just nu känner jag mig på ett fnitter-irriterat-typiskt-också-humör. Som ni vet har jag lagt ner ganska mycket tid på min B-uppsats de senaste (10) veckorna. Men parallellt med praktik och uppsats har mina tankar upptagits av ett stipendium som jag tänkt söka. Jag har funderat ut (i mitt tycke) ett mycket intressant projekt som nu är nerskrivet på papper (papper och papper - i datorn) och ivägskickat. Ansökan har jag skrivit på ett ganska fritt och ledigt sätt för att i någon mån sticka ut och bli ihågkommen.
Hahaha... ojoj vad jag ångrar mig...
När jag (med hjälp av Annika) äntligen fått iväg ansökan, gick jag in och läste lite runt-omkring-fakta (hade hittills inriktat mig på grundläggande kriterier för stipendiet tex hur och varför och vad som var viktigt.. ). Jag hittade då förra årets stipendiaters bloggar... Och det var precis då mitt mod skönk så där 3 dm under diskmaskinen. De (som fick stipendiet 2008) var nämligen alla doktorander! Där ligger jag i lä, så att säga. Den enda fördelen jag har framför dessa mycket duktiga kvinnor, är väl att jag är en ganska van bloggare. (Det ingår i stipendiet att blogga om sitt projekt.)
Men ajajaj ... för tillfället jag känner mig besviken. Ansökningskriterier var annars "bara": Stipendiaten skall ha avslutat minst ett års universitets- eller höskolestudier vid ansökningstillfället. Och: Stipendiaten skall kunna uppvisa goda studieresultat från universitet eller högskola i Skåne...
Jaaa... vad ska jag säga? Tack Annika för hjälpen i alla fall!
Nu har jag hittat ett bra motiv till att läsa bloggar. Viss insikt kan man få med hjälp av dessa tidstjuvar.
Det enda jag kan hoppas på, är att ett litet antal studenter har sökt i år.
Får se... Så länge ska jag sitta hemma och skämmas över min naivitet.

2 kommentarer:

annika sa...

Ajajaj, men du ska väl inte ge upp än?

Kstina sa...

Nej, jag ger aldrig upp...
Men jag kanske inte känner så stor tillförsikt och framtidsoptimism just när det gäller detta...