tisdag, juni 23, 2009

Kod

Jag tvättar och tvättar och tvättar och hänger.
Packar och packar och packar igen.
Jag stryker från listan varefter jag lägger
kläder och saker i rätt resväska.... haha
Mel. Agust och Lotta...

Th var nere och köpte två resväskor på Konsum. Den lilla fick Edde och den super-gigantiskt-stora fick jag... eller jag kommer att använda den nu på resan tillsammans med Hilmas things. Det är ett kul lås på väskorna. Man petar in dagkedjans lilla "handtag" i två små skåror och sen är det låst. Man måsta ha en kod för att kunna öppna igen. Koden var 000 från början, men man kunde ändra den till en egen kod. Th och jag tänkte att 000 var lagom enkel så vi behöll den. Men Hilma tyckte det var kul med koden.... Och Edvin ändrade sin kod till en egen.
Igår när vi skulle öppna den stora väskan hade koden ändrats.. tror helt klart det var Hilma som sett Edvin och försökt själv sen... Men vilken kod hade hon knappat in??? Aaarrrhhhhgg... 999 olika kombinationer. Hon pratade om att ändra till 888 men det hade hon inte gjort. Th började ta alla nummer mellan 1-100, sen tog Edde 100-200. Sen började Th bakifrån 999-900. Och kan ni tänka er... det var 900! (Vilken enorm tur att det inte var en fyrsiffrig kod!!!) Så nu vet ni det... Hittar ni vår super-gigantiskt-stora väska någonstans så har den 900 som kod för låset!

Nu tar vi sången en gång till:
Jag tvättar och tvättar.....

1 kommentar:

Sofia sa...

ha en riktigt trevlig semester. slappa o ha de skönt!! åker ni bil eller annat?
ja ska komma ihåg koden, så om ni gömmer den kan ni skicka ett mess...