torsdag, juni 04, 2009

Blonda bryn och snart ledig!

Igår när jag läste Metro på bussen, insåg jag att i sommar kommer jag att vara helt moderiktig! Kan ni tänka er att nu är det inne att ha blonda ögonbryn... Det stod inget om helt vita... Men vadå - det är väl nästan samma sak. Ni vet, Carolina Gynning (eller vad hon heter) hade provat detta med blonda bryn och tyckte det var sååå hippt. Hmmm ... och här jobbar man varje morgon för att få färg så att man blir lite "inramad"... ska kanske sluta med det?
Fast det finns ju en aspekt till - hur fint är det med blonda bryn? Handen på hjärtat! Nä, just det - inte så särdeles vackert alls. Men ett undantag finns - och det är om de är naturligt blonda och det är sommar (helst semester också). Så då trillar jag dit snart ialla fall!

Har fått en liten känsla av att snart vara ledig. Uppsatsen är inlämnad en gång, opponeringen är klar och snart har jag rätta till felaktigheter och förtydligat otydligheter, har ingen tid mer i skolan (inte riktigt sant... men nästan) och snart är grabbarna också klara för terminen. Jag har börjat fundera på att eventuellt börja städa hemma. Dammet ligger som en lunden matta i vissa rum. (Ryamatta.) Sillen trivs (Siverfiskarna alltså - och jag är inte så överförtjust i fisk, speciellt inte på golvet - haha). Någonstans under böcker och papper finns mitt skrivbord, fast det syns inte. (Det finns en sång om det... "xxx finns fast han inte syns .. ja, det är sant..." Det var kanske inte skrivbordet den sången handlade om när jag tänker efter..)
Ännu mer sommarkänsla vällde upp inom mig när jag såg att "Sommar" snart börjar. Har skivit in alla pratare i min almanacka! Kul! Ser mest fram emot 26 juni och 3 juli och 16 juli och19 juli och 31 juli och 8 aug (!!) och 15 aug. Vilka ser ni fram emot?
Nähä...
Vad sägs om att äta vegetariskt i sommar? Någon som är på?

2 kommentarer:

Sofia sa...

vilka pratar de dagarna då?

Kstina sa...

Det gör Kjell Lönnå, Cecilia Frode, Ann Heberlein, Per Olov Enqvist, Peter Englund, Bodil Malmsten och Jan Guillou....