torsdag, juni 11, 2009

59 snabba frågor.... vad går det ut på?

1. Hur gammal är du om fem år? 43… nästan 44
2. Vem var den sista du träffade? Thomas, men Edvin sover i samma rum som datorn… så kanske det är Edde..
3. Hur lång är du? 159,5 cm
4. Vilken var den senaste film du sett? Hmm… hel film då? Pixars kortfilmer
5. Vem ringde du senast? Misstänker någon klasskompis men är osäker.
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Typ ”Har pappa hämtat Hilma?” och det var till Joel.
7. Vad är dagens planer? Att gå och lägga mig
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Snabba saker sms:as men måste prata när det är längre grejs.
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Gifta
10. När såg du senast din mamma? Ojj.. det minns jag inte riktigt. För två månader sen kanske?
11. Vilken ögonfärg har du? Blå… väldigt blå…haha... helt blåögd...
12. När vaknade du idag? Jag gick upp runt 7 och vaknade väl efter ett tag.
13. Har du någon gång hittat en katt? Hittat och hittat…
14. Vilken är din favoritplats? Vid köksbordet.
15. Vilken plats föredrar du minst? Vid dammsugaren.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Jaa.. jag är nog kvar i Kristianstadstrakten.
17. Vad skrämde dig som barn? Drömde om stora svarta hål som jag var tvungen att gå över.
18. Vem fick dig att skratta senast? Edvin
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Inte direkt, men jag har inga.
20. Har du stationär eller bärbar dator? Stationär dator men bärbart modem – det tycker Makkan är kul.
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Med. Gärna tröja, byxor och strumpor.
22. Hur många kuddar har du i sängen? En och en halv. En till mig och en halv till Hilma ifall hon kommer på natten. Jag vill ha min ifred.
23. Hur många landskap har du bott i? 3 stycken. Skåne 19+10 år, Småland 1 år och Uppland 9 år.
24. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Ja. Skor, strumpor och barfota.
25. Är du social? Det tror jag.
26. Vilken är din favoritglass? Ottos
27. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Fortsätta plugga livet ut.
28. Tycker du om kinamat? Ibland
29. Tycker du om kaffe? Yes!
30. Vad dricker du till frukost? Te med liiiten skvätt mjölk
31. Sover du på någon särskild sida? Först ligger jag på rygg, sen vänder jag mig till mage med huvudet åt vänster, sen vänder jag huvudet åt höger och i bästa fall somnar jag då.
32. Kan du spela poker? Nej. Har provat men tycker det är ett ologiskt spel.
33. Tycker du om att mysa? I lagom mängd.
34. Är du en beroendemänniska? Beroende av kaffe. Men annars är jag nog mer en vanemänniska och relativt principfast.
35. Känner du någon med samma födelsedag som din? Jaa, minst tre stycken.
36. Vill du ha barn? Ja och jag behåller gärna mina egna!
37. Kan du några andra språk än svenska? Kan och kan… försöker med engelska
38. Har du någonsin åkt ambulans? Nej… taxi räknas inte väll… även om det var till BB...
39. Föredrar du havet eller en pool? Havet! Kan dessa jämföras med varandra??
40. Vad spenderar du helst pengar på? Böcker och mat.
41. Äger du dyra smycken? Tillsammans är de nog dyra. Men jag har inte så mycket guld och diamanter direkt. De är nog mer dyrbara för mig än vad de är dyra i butiken…
42. Har du någon gång testat narkotika? Hmm… räknas lustgas? Inte?! Ok då skulle det väl vara två vita och en rosa isåfall.. Inte det heller?! Nej då så...
43. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Digistivekex
44. Vem är den roligaste människan du känner? Svårt… jag känner inga roliga människor… haha… Makkan kanske, eller en jag brukar jobba med, men hon vet inte om att hon är rolig…
45. Välj ett ärr på din kropp? Mitt ärr på läppen. En diskback hoppade på mig så jag fick sy ett stygn utan bedövning.
46. Vad har du för ringsignal? Rrrrr – rrrrr – rrrrr osv
47. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Ja, min lilla stickade kofta och något mer tror jag…
48. Flirtar du mycket? Kan man väl inte anklaga mig för.
49. Vart togs din profilbild för din blogg? Framför spegeln här hemma.
50. Kan du byta olja på bilen? Kan och kan… har tittat på hur Thomas gör. Skulle kunna!
51. Har du fått fortkörningsböter? Nepp.
52. Vilken var den senaste bok du läste? Hel bok? Mat smart.
53. Läser du dagstidningen? Ja, när vi har dagstidning och det har vi nu över sommaren.
54. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej, tycker veckotidning har något sunkigt över sig.
55. Dansar du i bilen? Nej, inte någon annanstans heller.
56. Vilken radiostation lyssnade du på senast? P1 förståss…
57. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Inhandlingslista..
58. När var du i kyrkan senast? I söndags.
59. Vilka personer utmanar du? Alla som gillar att fylla i formulär – till exempel alla Annikor jag känner!

1 kommentar:

becka sa...

Kul!

Såg du mitt senaste sms??
Jag och Andreas funderade i alla fall på våra midsommar planer och om ni inte har något speciellt inplanerat så kanske vi kan slå våra påsar ihop??