lördag, mars 28, 2009

Spelar r/b-oll?

För en liten stund sen hittade jag mig själv framför TV... tittandes på fotboll! (Det du Filip!) Grabbarna hade bänkat sig runt TV:n och bullat upp med chips och läsk. (Chipsat upp??) Och där sprang Ronaldinjo och Larsson och alla dom andra som gaaalningar. Det var lite halvspännande trots allt! Men så tänkte jag att det spelar (!) ju ingen roll ifall jag tittar på eller inte. Det går som det går iallafall. Sååå...
Denna dagen har varit en sånn där riktigt risig dag. En dag då jag nog skulle stannat i sängen. Uchiamej! Jag skulle vilja lära mig konsten att lyfta mig själv i håret (ajjj..) och komma på bättre tankar. Varit i Kristianstad och letat runt efter kläder till bröllopet... och det misstar sig aldrig när det gäller att sänka humöret. Grrr.... skulle vilja ha en personlig klädletare inkl. provare. Det jag kom hem med gillade inte Th. Och det jag köpt till Hilma var för litet. Sooofiiiiaaa var är du??? Kom och hjälp mig!!
Gick en runda nu i kväll. Dimmigt och regnigt! Det harmonierade fint med min sinnesstämning. Suck! Suckelisucksuck! Nu ska jag knoppa... och så hoppas jag på positivare tankar i morgon....

Den mätta dagen, den är aldrig störst.
Den bästa dagen är en dag av törst.

Första delen av dikten I rörelse av Karin Boye

5 kommentarer:

Sofia sa...

Je e hääääär...
kommer snart!!
kram

Filip Nilsson sa...

Ronaldinho? Han spelar inte i Portugal - kanske du menade Ronaldo?

Kstina sa...

Som sagt... spelar roll!

Becka sa...

jag sitter här i soffan med klänningen jag ska ha på mej på bröllopet. den känns bättre och finare nu än när jag provade den i affären. vilken kändes mycket skönt! :)

har du hittat nått??

Kstina sa...

Hmm... jag jobbar på det... Har någon utväg ifall det skiter sig!
Vi har hittat ett rum att hyra nu, natten mellan lördag och söndag. Bra!