lördag, mars 14, 2009

Matlagning piggar upp!

I eftermiddags kändes livet tungt... så jag bestämde mig för att pigga upp mig själv med att laga lite mat. Ett bra sätt att få sundare vätskor i kroppen. Jag hade tagit upp lax i morse så jag fick ju spinna på det.
Menyn blev:
Förrätt - Vitlöksstekta baguetteskivor med tomat och basilikahack (tänk bruschetta). Mmm lite halvljummet och knaprigt. Basilikan fick jag gratis från ica... den var inte så käck! Han slängde resterande krukor...
Varmrätt - Stekt lax med duchesspotatis, gröna bönor, sallad och romsås. Väääldigt gott tillsammans.
Efterrätt - Citronpudding, typ citronfromage, men förmodligen inte äkta... för då ska väl vitorna från äggen också användas?
Till måltiden öppnade jag en flaska med vitt vin av chardonnaydruva - minns inte namnet nu... men det är något med "devil" (upps...!). Mycket gott var det med lite bubbelkänsla. Inte så jätte torrt... jag kunde dricka det nu i kväll utan mat till också... fortfarande gott!

Th köpte chips till fredagsmys (kvällsmaten skulle kunna varit fredagsmys... men eftersom vi inte kan läsa varandras tankar visste han/jag inte om vad den andre köpt.) med vitlökssmak... Nu känns hela munnen som en burk med torkad vitlök.... mindre gott!

2 kommentarer:

Anonym sa...

lät väldans gott! :)
är det sådan recept du kommer lägga ut på vår gemensamma matblogg sen? mer matinspiration behövd för mej!

Kstina sa...

Kanske det... Det tar lite tid att skriva recept... och att komma ihåg vad man egentligen hade i .. och i vilken kvantitet...