tisdag, mars 10, 2009

Min 2:a i engelska står sig!

Nu är det kväller och jag har suttit framför datorn sen jag kom hem från plugget - förutom att jag lagat lite kvällsmat och somnat en 6-åring... Återigen är det en hemtenta som ska in - senast söndag kl 24.00. Men jag måste vara färdig med den tidigare eftersom jag jobbar på lördag och förmodligen fixar lite bröllopsgrejs på söndag. Effektiviteten bara strömmar över mig och jag fokuserar stenhårt på .... att översätta artikeln som vi ska arbeta med, från engelska till svenska. Vet nu hur hårt det är? Jag har, för detta ändmål blivit VIP-kund på http://tyda.se/ . Kostnaden är 99kr för ett helt år.
Från början tänkte jag nog att det skulle lösa sig. Man får nämligen 30 sökningar gratis. Och... ja, det är ju ändå 30 st hela ord man kan få reda översättnignen på.. Jag tror jag kom en halv sida ner ... och så vad de 30 sökningarna slut.... Hupps..! Då skulle jag ju kunna välja att ställa Edvin bredvid datorn och muta honom igenom hela artikeln - eller Thomas.... Men det kändes som att det skulle kunna bli dyrt. Så därför ... 99 kr och hela Tyda-sidan är min i ett helt år!!

Jag har ju lovat er ett recept på surdegsbröd - för nu har väl ni som är mina trogna läsare - en fin och surt doftande kladdig massa hemma? Men jag känner att jag varken har tid eller alla hönsen hemma för den uppgiften nu i kväll. Därför rekomenderar jag att gå in på http://paindemartin.blogspot.com/ och välja ut ett recept från "Tretton bröd som går att baka". Sen får ni gärna berätta hur det gick! Och vill ni smaka ett grovt surdegsbröd och har vägarna förbi Åhus, så är det bara att komma in på lite macka!

2 kommentarer:

Anonym sa...

99kr för ett helt år va ju inte så farligt.

vad har du för utmaning med din kompis?

Anonym sa...

Åh tack så mycket! Vad kul att höra! Ska läsa din oxå, är intresserad av matlagning men har mycket att lära :)