lördag, november 29, 2008

Tårtbuffén














Tårtbuffén som jag gjorde för ett företag som dels hade öppethus och dels prisutdelning (därav 360*) bestod av dessa sorterna. Mandeltårta med smörkräm och blandade nötter. Mjölkchokladtårta med kladdkakebotten. Marängtårta med puchgrädde och frukt. Morotstårta med citronkräm.
Det är svårt att beräkna hur mycket som går åt till ett öppethus. Kan ju komma hur många som helst men också väldigt få... Det kom ca 75-80. Det blev tre hela tårtor över + mer eller mindre stora bitar av de påbörjade. Hade 12 st från början.
Marängtårtan gav mig mycket huvudbry... se tidigare inlägg. Och chokladtårtan höll jag på att få hjärblödninga av. "Moussen" ville inte stelna utan rann ut i kylen. Tittar ni noga så ser ni att jag fått ta bort moussekanten... inte så fint.. men vad gör man?? Jag tror däremot att chokladtårtans smak tilltalade många av de besökande. Jag tycker helt klart bäst om morotstårtan. Ärligt talat var alla goda - bara en smaksak vilken man föredrar!

Inga kommentarer: