söndag, november 30, 2008

Önskningar

Nu har tiden kommit då alla önskar sig. Speciellt Edde har långa utläggningar om allt som önskas. Vissa saker "bara måste" han ha och andra saker skulle han gäran vilja ha. Jag får önskelistor av honom skickad till min mejl och han undrar direkt efter vad jag tycker om hans lista.... Joel och Alfred är svårare att få till att skriva listor. Affe önskar sig iPod nano och pengar (han får inte både och...hmm) och Joel vill helst ha en musikmobil, MP3, iPod nano eller xbox 360... Allt kostar ju skjortan. Jag har förvarnat alla tre om att de nog inte får så MÅNGA julklappar i år. Det känns som att en dyr skulle vara det bästa, åtminstone för de två stora. Edvin och Hilma räknar nog julklappar i mängden paket fortfarande... och då får ju priset på varje paket vara därefter.
Det är sååå mycket lättare att köpa julklappar till Hilma. Det är bara att tänka efter vad man själv skulle önskat sig som 5-åring. Hm... dockor... dockor.... ritblock... nya pennor... dockkläder... dockor... saker till dockor... utklädningskläder... Har hittat jättefina dockor i en liten affär i Lund. "Roberts barn" eller nått likande heter dom. Mjuka tygdockor med mysiga utseende. Hon har redan en av denna typen - då behöver hon väl en liten syster eller bror??
Det allra svåraste är när de frågar vad jag önskar mig. (Jag kan ju inte på fullt allvar önska mig dockor... vilket jag inte gör heller.... bara lite...) Min önskan måste ju anpassas till frågande barns troliga kassa. Ännu så länge har jag kommit på att jag önskar mig en penna (Pilot V Signpen - en favorit) och en bok (Den hemlige kocken - en bok jag känner mig lite kritisk till, men jag kan ju inte argumentera om jag inte läst boken - och nu finns den i pocket, lagom mycket pengar!)... sen kan jag inte komma på något mer under 50 kr.
Av mig ska Th få en sak han aldrig skulle önska sig. Men jag önskar att han skulle önska sig en... Är det ego att ge något man själv vill att personen ska gilla? Hmm... Jag är ego!

Inga kommentarer: