tisdag, december 29, 2009

Detta skrev jag i förrgår... Men det ville inte in förren idag?!?

Julen kom och gick - och snön är på god väg den med... Här finns det bara kvar smutsgrå snö i några skottningsdrivor. I lördags var vi i Ö-a och där låg lite mer.
Hmm.. julen har ju inte gått iväg riktigt heller... Julen varar ju till Tjugondag Knut om jag minns rätt. Det lär väl vara den 13:de januari. Ett är säkert: Tiden går!

Barnen fick (som vanligt!?) alldeles för många julklappar. Grabbarna begåvades både med T-shirts, strumpor och tandborstar (!!) medan H inte fick mindre än tre ”Bratz”. Hörde av en kompis att hennes son blev sur när han fick kläder i julklapp – det blir definitivt inte mina! Både J&A ska dessutom ragga fler på rean idag. Bra!

Själv fick jag några böcker, en mjölkskummare, några strumpor, ett fint choklad och lite till. Måste presentera några av böckerna:
Samlade dikter av Edith Södergran. Fantastiska litterära konstverk!... Men relativt ofta går bokstäverna i en mörk nyans..
Hjärtdjur av Hertha Müller. Ska bli spännande att läsa en bok av henne. Finns det något av mindfullness över henne? Eller är hon bara allmänt svår-(modig) och väldigt språkintelligent? Inte alla kan få ner tänkta tankar eller kända känslor på papper.
Och så fick jag en (välförtjänt?!) pik-bok av Annika&Johan : ) När jag fyller 40 ska jag vara snygg. Rik. Lycklig. Och yngre. Av Gunilla Bergensten. Aj, aj… jag kanske är traggig om tidens gång och dess ångestframkallande detaljer. Hoppas boken är terapeutisk! Annars kanske jag kommer att tragga ihjäl er … systrarna i synnerhet …

3 kommentarer:

Sofia sa...

jamen hallå?! vad har jag nu gort som förtjänar trackning?? de va ju annika som gav boken.........

Kstina sa...

... tja.. antar att ifall du haft tillfälle så hade du nog också vatt på... om jag känner dig rätt... haha

Becka sa...

Tack! Ja, jag är nöjd med ringen...undrar dock om man kommer va nöjd med den när man är 73 också?
Är du fortfarande nöjd med dina ringar?

Det blev bara jag och Andreas, både skönt och lite tråkigt. Hade varit kul att fira med lite fler, men det får bli ett annat år.