lördag, mars 12, 2011

Kids-cupcakes & reseförberedelser.

Cupcakes, cupcakes, cupcakes... gårdagskvällen bakade jag cupcakes tillsammans med 20 kids i Kapellet (grattis till er som har städning där denna vecka!). Kul! Barnen var mycket motiverade men det tog lite längre tid än jag tänkt. Barnen fick ta hem cupcakesen för vi hann inte fika tillsammans... Men dessförinnan gjorde vi Quesadillas som åts till kvällsmat tillsammans med småtomater och bananer.
Bananerna räknade jag fel på... Köpte typ dubbelt så många som jag bort göra. Därför gjorde jag idag banancupcakes till MG:s auktion smaksatta med nötter, bär och diverse kryddor. Barnen igår gjorde lite väl mycket chokladtopping så den använde jag idag. En grupp fixade jordgubbssmakande-skrikpastellrosa glasyr - vilket sken upp i köket en stund innan auktionen.
Men nu är jag ganska mätt på cupcakes - både smakmässigt och hantverksmässigt.

Efter en inventering av våra rullresväskor inser jag att en ny måste införskaffas imorgon. Den som ligger uppe i skrubben och är i rätt storlek saknar handtag... vad hjälper väll då hjul undertill?? Den lilla rullresväskan har alla värdefulla detaljer + en stor tandkrämsfläck som bonus... men är som sagt för liten!
Förberedelser inför intervjuerna är i full gång. Går och formulerar mig inombords. Gäller att minnas tills man har tid att skriva ner i protokollet... För övrigt - hur mycket tycker ni man ska ta reda om den man intervjuar? Är det inte lite tråkigt om man vet liksom hela livshistorien redan innan intervjun? Eller verkar man dåligt påläst ifall man inte vet så mycket? Eller ska man vara påläst men låtsas att man inte har en aning om någonting? Hmm..
.

Inga kommentarer: