söndag, mars 13, 2011

Da capo & rensning

"Det känns vår i luften!
Något med dofterna och ljuden.
Äntligen svävar lite dimman fram igen!
En ensam svan falxar fram i tretakt i sin egen cadenza.
Och jag tänker da capo, da capo, da capo med repriser och utan slut."

--> Ny resväska
--> En ryggsäck ville också fälja med
--> Tvättat, hängt, packat...
--> Intervjuprotokoll
--> Kollat och prickat av i listan... men lite kvar... ska ju ha något att göra imorgon också.

Förra gången jag åkte mot Stockholm missade jag tåget i Kristianstad på grund av felskyltning. (... och missade därmed tåget till Sthlm...) Det kommer jag inte göra i morgon - ska blåstirra på skylten utanför tåget tills det rullar. Hängslen och livrem!

Har för mycket i frysen. Tog upp en fransyska och tinade i micron (bättre sätt kan man tina på men kanske inte snabbare...). Gjorde en kryddig sås med bla berbere och lök. Strimlade den snabbtinade fransyskan och kokade den någon timme - och så en liten avredning till sist så grytan blev lite simmig. Ris med korn från Druvan och cous cous kokade jag till - och plötsligt kunde jag slänga två tomma kartonger också! Det blev en liten rensningsmiddag helt enkelt!

Inga kommentarer: