torsdag, augusti 06, 2009

Våga ta betalt...?? ajajaj...

Har just räknat färdigt på kalkylen för min catering i slutet av augusti. Jag blir förskräkt över hur mycket jag behöver ta betalt för att inte gå back...
I buffén ingår:
En potatissallad
Tre sorters kött
Tre gröna sallader
En kall sås
En paj
Bröd, smör och ost
Vad skulle du vara beredd att betala per person för denna buffé? Tänk på att det är fint kött och lite bröllopsstuk. L.S. (ekonomen) sa att jag inte skulle ta för lite betalt - det är lätt att göra när det gäller mat. Någon har sagt "Vill man snabbt göra av med pengara så ska man starta en restaurang"...

4 kommentarer:

Ehlna sa...

För en exotisk bricka/person... 300g potatissallad/gratäng.. tre sorters kött ca 120g totalt, baguette, tar vi 100 kr

Anonym sa...

225 Kuvertet

Kstina sa...

Ok...
Tack moster för lite snack härom dagen!

Har gett priset nu och det mottogs utan minsta protest. 250kr/pers för buffén.
Men det kommer att bli dyrare eftersom det krävs av mig att ha tillsånd från Miljö och hälsa efter 2:a eventet... Dvs 2500kr/år för tillståndet... (Varje år!!) Dyrt för min lilla verksamhet! Frågan är ju om det lönar sig att ha mer än 2 event om året?

Kstina sa...

... dyrare vid nästa tillfälle alltså... inte detta...