fredag, augusti 14, 2009

Miniostpajdagen

Idag är det miniostpajdagen. Ännu så länge är jag uppe i hundra stycken. Tänker mig att de är så små och söta... och goda förstås! att många vill ha två av dom. Först tänkte jag göra stora pajer i vanliga formar. Men efter att jag bjudit Peo och Ulika på små ostpajer i tartelett storlek, kände jag att det kanske inte var helt fel att göra i miniformat. Jag slipper nu att ta upp i förväg från frysen, skära upp i lagom små bitar, lägga upp på plåtar, värma och till sist lägga upp alla på fina fat... Nu är det bara att ta fram från frysen, lägga ut på plåt, värma och sen lägga upp på fina fat. Alltså ett moment mindre vilket är ganska viktigt på lördag.
Nu har jag ingredienser, tabeller och dekorationer i huvudet hela tiden. Birgitta frågade igår ifall jag inte var nervös inför cateringen. Men det enda nervösa jag kan komma på är om jag skulle bli sjuk eller att orken totalt skulle ta slut på fredag eftermiddag... Annat ordnar sig!
Till exempel (på saker som ordnat sig) har jag hittat lavendelblommor nu - i Svenssons trädgård. Nära och bra!

Har haft mycket torra läppa de sista dagarna. Igår upptäckte jag dessutom ett litet sår på underläppen. Jag ville kolla om det syntes och frågade Hilma om min läpp var röd - och så typ pekade jag på stället som sved. Då svarade hon "Men mamma, hela läppen är ju röd"...

1 kommentar:

Sofia sa...

va e de för fest? bröllop för Alvesa påg?