lördag, augusti 15, 2009

Något klart och snart skolstart

Igår blev det 197 pajer bakade... förutom de som gick i sönder. De åt Th och grabbarna snabbt upp. Den sista plåten tog jag ut 02.20 på natten. Är jag lik mamma eller? Jag tycker nämnligen det är så skönt när det blivit tyst i huset och jag kan göra precis vad som helst i min egen takt.
Idag har det inte blivit mkt gjort på cateringfronten. Skulle gjort special bullar, skorpor och pajer, men inte orkat... eller blivit färdig till... Vill ha helt rent i köket när jag ska göra special. Inget mjöl som dammar eller fikor som ska sättas fram. Just nu bestämde jag mig för att göra specialet på MG. Det blir mkt mer koncentrerat och effektivt då.

För övrigt kom Alfred hem med fyra trötta och våta polare. De har hajkat från igår till idag med kanoter och vindskydd och annat som hör till. De duchade och efter det bänkade de sig framför TV:n och kollad på "Bolt" och somnade så gott efter 5 minuter. Men Hilma kollade jallafall så jag stängde inte av filmen när snarket låg som en dimma i vardagsrummet.

I början av sommaren lovade jag Edvin att se en speciell DVDtriologi med honom. Nu är det inte många kvällar kvar innan sommaren börjar... Måste nog klämma 1:an idag om jag ska hålla det löftet.
Alfreds polare frågade Hilma när hon skulle börja skolan och hon svarade "Om en vecka". Men där blev det fel - bara tre dagar kvar! Hon såg inte så ledsen ut när jag rättade henne. Hon tycker (helt objektivt) att hon får den bästa av alla fröknar. (...har träffat henne en gång.) Hon är typ helt förundrad över att just hon, Hilma, har lyckats bli tilldelad den fröken. Vilken tur!! Själv minns jag i princip bara en sak av dagen då jag började skolan. Min fröken hade klippt ut blommor och skrivit våra namn innuti blomman och laggt ut dom på våra bänkar. Jag tyckte det var jättefint och fantastiskt att hon gjort det till alla oss (10 st...)

3 kommentarer:

Sofia sa...

börjar Hilma skolan idag? hälsa henne: lycka till!

Kstina sa...

Imorgon

Annika sa...

Ooo, spännande! Jag vill också börja ettan. Det var kul att gå i skolan på den tiden.