tisdag, augusti 11, 2009

Lavendel

Med en fot i semestergrytan och en i cateringkarotten har jag idag slappat och bakat (bakar) lavendelskorpor. Det går bra att blanda jobb och ledighet - ännu så länge! Med mig är det så att jag behöver en lite spark för att komma igång... och sparken kom när jag delvis gjorde ett schema för kommande två veckor. Insikten blev att det endast är 11 dagar kvar till leveransen. Tjoff! När det gäller är jag ganska effektiv! Tur det ju!

Iallafall - har ni gjort någon kaka med lavendel innan? Inte jag. Tänkte nog att det skulle bli en smula tvålaktigt i munnen - ja, inte löddrigt - men smaken. Men de blev väldigt milda och fina i smaken. Finstämd lavendelsmak skulle man kunna säga. Inget stråk alls av linneskåp...

När jag dukar upp till välkomstbordet tänker jag få tag på blommande lavendel och dekorera med.. kan nog bli fint. Måntro ifall jag kan hitta någon blommande? Tips?

3 kommentarer:

Sofia på Me and my home sa...

har heller inte testat. och har samma tanke som du.. lite tvålsmak sådär...
mina lavendel är lite lött vissna, men jag har inte skött dem så noga så andra kanske har pigga?
tack för senast!

Sofia sa...

mitt tips e att kolla i morsans trädgård. där finns nog allt!

Becka sa...

Tack, syster! Jag har verkligen välsignats med tre fina systrar!
Och fem bröder, för den delen... :p

Lycka till med lavendeln!