onsdag, augusti 12, 2009

Långtråkigt...

Nu har det gått lite för långt med de långa kvällarna...
Hilma kom just upp (23.04) och tyckte det var långtråkigt i sin egen säng. Th hade läst "Totte bakar"... "på ett annat sätt" och dagens korta stycke ur "Gud och jag". Nu var det bara långtråkigt att ligga kvar. Pappa sov inte men blundade... (Jag gissar att han somnat.) Jag erbjöd henne att ligga på den bäddade madrassen (kvar sen någon kompisövernattning eller var det brossan?) här uppe i allrummet. Efter en kort minut konstaterade hon att det var lika långtråkigt på denna madrassen som nere i sängen. Min uppfattning är att hon inte är tillräckligt trött... Sena mornar och lika sena kvällar... Om en vecka börjar skolan. Då vill det till att ändra på dagsrytmen.
Nu går jag och lägger henne istället... God natt!

1 kommentar:

Sofia på Me and my home sa...

haha jag skulle vilja höra "på annat sätt"-versionen av Totte bakar, för fyy vad den är tråkig...!