tisdag, januari 20, 2009

Risk för fras.

Visst är det märkligt med vatten... bara för att temperaturen går ner under 0*C så stelnar vattnet till och liksom kryper upp på varje litet grässtrå. Dessutom blir det ett frasande ljud när man går på dessa grässtrå. Från klafs klafs till fras fras... Coolt!
Något annat märkligt på min kvällspromenad var att dimman låg över Åhus men det var ändå stjärnklart. Vackert! Jag såg Orion med sitt bälte och åt andra hållet Karlavagnen. Stjärnor är verkligen ljuspunkter i tillvaron (haha..).
Något som inte är lika spännande eller coolt var häromkvällen... Jag satt här uppe och skrev på datorn (glodde runt på facebook..). Edvin har sitt rum i en del av detta rum (allrum - datorrum, pingisrum, kontor, hänga-tvätt-rum osv.) och jag försöker att vara så tyst jag kan när han lagt sig. Såå, jag stängde av datorn runt kl. 23,30 och släckte lampan. Som jag brukar gick jag tyst över golvet till trappan för att inte störa Edde. Man ser inte så mycket i mörkret... Just när jag tar steget ner på första trappsteget hörs ett stort skrammel och jag ser att jag sparkat till Risk, som av någon outgrundlig anldening låg just där trappan började. Hela spelet dunsade ner, locket öppnade sig och spelpjäserna hoppade och studsade på trappstegen. Jag kan säga att iiingeeen av grabbarna missade ljudet. Det blev rena kriget i trappan...!

1 kommentar:

Anonym sa...

haha, kul knorr på sista meningen!