torsdag, juni 26, 2008

Fett Lugn Rundtur - hoppas jag på

Idag skulle jag vilja göra er uppmärksamma på några ting som inte är goda att stoppa i munnen.
1. Läppcerat. Det blir en väldigt fet hinna i munnen som nästan är omöjlig att spotta ut. Inte mysigt alls! (Måste bara påminna om när pappa tog idominsalva istället för tandkräm. Det måste ha kännts ungefär som läppcerat om inte värre....!)
2. Tvålblandat vatten. Jag har ett vattenglas stående på handfatet på jobbet. Det råkade komma under tvålautomaten utan att jag märkte det. Tror att det bara kom någon droppe i mitt vatten... men det smakade rejält av tvål! Detta är dock, efter lite löddrande, lättare att skölja bort än vad ceratet var.

För övrigt är jag oerhört trött. Det beror på det klassiska: för lite sömn. Jag har nog sovit ganska mycket för lite... För jag har näsblod titt som tätt. Andra små krämpor är: domnade händer och att jag inte kan koncentrera mig så lång tid det tar att gå från vasken till kylen... jag glömmer vad jag ska ha! Skulle vilja resa bort ett tag helt själv och komma tillbaka pigg, glad, mogen och förnuftig.

Har ni föresten hört Kristina Lugns radioprogram? Tror det heter Fråga Kristina Lugn. Gå in på P1 och lyssna! Hon är cool! Jag måste själv gå in igen och lyssan om de fyra program hon gjort.

Imorgon åker hela familjen på en liten rundtur i småland och västra götaland. Hilma och jag ska gå på Astrid Lindgrens värld. Grabbarna har tänkt gå ner i Kleva gruva. (Jag håller mig ifrån gruvan. Har redan dagdrömt om en massa hemska händelser som kan tänkas ske när grabbarna går ner i gruvan. Räcken som rasar och stora stenbumlingar som faller ner. Och inte minst dumdristiga söner som måste prova vart den gången leder...eller den... Det är helt enkelt bäst för hela familjen om jag inte är med i gruvan. Man måste inse sina begränsningar... Eller hur?Grabbarna skulle fått skoskav i öronen av mitt tjat annars.) Sen hälsar vi på Martin & Ruth några dagar. Och nästa helg ska vi vara hos Andreas & Veronica. Kul att hälsa på och förhoppningsvis hinna snacka lite.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har frågat Johan om inte vi också kan åka till Astrid Lindgrens värld. Han tycker att vi ska vänta tills vi har några barn som vill dit... Jag tycker man kan åka dit utan barn. Hmm, får se om jag lyckas övertala honom.

Kstina sa...

Sms:a mig om ni är där i helgen - då kan vi liksom knalla runt tillsammans!