onsdag, juni 11, 2008

Sega lår och mogen mage

Städat toaletterna idag. Städat med stort S. 2,5 timmar tog det! Inte den roligaste sysselsättning jag vet. Faktiskt så städar jag bara toaletterna när det helt absolut måste göras - och det är ju en definitionsfråga som inte behöver besvaras objektivt. Det har också att göra med hur mycket man vill skämmas.... Vet jag att någon kommer hit så städas toaletterna. Ibland är det nog tur att det kommer någon och hälsar på... (Kul att träffas i kväll Sofia!!) Undrar hur ofta jag städat annars? Ja, ja .. nu låter det som att jag lever i ett väldigt ohygieniskt hem med massor av små mikroskopiska krabater gåendes och boendes lite överallt. Dessvärre gör jag nog det.... det gör nog alla (bor tillsammans med mikroorganismer!)... de är ju mikroskopiska så de syns ju inte direkt... men blir de många på samma ställe så kan de ju synas eller åtminstone kännas lite luddiga. Ska snart ta tag i städningen igen. Nu är det vårt sovrum som ska attakeras! Okej - nog om städning! Det är en överskattad sport!
Men sport för övrigt är ju kul! Åtminstoner om man utövar den själv. Edvin och jag spelade badminton härom dagen. Riktigt kul! Nätet har tyvärr inte kommit upp ännu... men snart så... när vinden lägger sig! Vi höll nog på i en timme och Edde vill gärna spela mer, helst varje dag! Jag har däremot fått en åkomma som gör att badmintonspel nog får vänta någon dag till. Har så ont på lårens baksidor och uppåt.... Fattar inte riktigt vilka muskler man använder?? Trodde kanske att högerarmen skulle få lite förstramande muskelkänningar... men låren??
I helgen var vi på släktträff. Pappa och hans sju syskon som ordnade det! Värkligen kul att träffa kusinerna! Vi var runt 120 som kunde komma. Satt och pratade med några som just fyllt eller snart ska fylla 40... Så jag frågade hur det kändes att vara 40 (Vilken underbar fråga!! Hur känns det? Och vilket fantastiskt genomtänkt svar man får... !! Jo, då så att eee... ; ). Jalla fall... så sa Maria att det var skönt att bli 40 för då kan man sluta banta! Hon menade att det är värkligen dags att acceptera hur man ser ut när man är 40. Det är liksom tid att göra (den underbara) magen till sin egen. : ) Hmmm ... så ska jag förändra något har jag några år på mig innan jag är mogen för att acceptera volangerna.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, den låten är jättefin!! Det var Norges bidrag i Eurovision Song Contest. Vet inte om hon har skrivit den själv.

Ja, jag ska kanske jobba till helgen. Måste bestämma mej idag om jag ska ta passet. Hur så? Har du nått annat förslag att komma med?;)

Anonym sa...

Jag tror jag har bestämt mej för att jobba. Har inte så mycket pengar och ska man åka nånstans kostar det pengar, ska man fixa mat så kostar det pengar...allt kostar ju. Så då är det bättre att skita i att det är midsommar och sen få en rejäl lönecheck och då minnas..."just ja, det var midsommar när jag jobbade"... :) Det är ju ganska feta pengar när det är storhelg! :)

Men jag är ledig på lördag. Kanske gör nått då istället?

Anonym sa...

man accepterar aldrig sina volanger. Antingen måste man göra något åt problemet eller börja kalla dem kärlekshandtag för att skyla över eländet.

Kstina sa...

Då väljer jag kärlekshandtag! hahaha! Det låter ju lite mysigt!

Anonym sa...

Tycker också den är riktigt fin! Vi har tänkt ha den som finfin servis. Men använda den, inte bara ha den i skåpet. Vi har redan vardagsservis - Höganäs (egentligen också fin men vi har valt att ha den som vardags).