tisdag, september 06, 2011

Kexchoklad

Nyhet som funnits ett tag. Har du smakat den ännu?
Denna är nog snäppet nyare, skulle jag tro. Dessutom är den en Limited Edition-produkt.


Hur brukar du göra när du ser en ny vara i butiken? Jag känner mig nästan skyldig att prova den. Det har nog något med att inte gå på hörsägen, att göra... eller ren och skär nyfikenhet... : )

Kexchoklad är en produkt som alla i Sverige kan relatera till. Alla har smakar den riktiga kexchokladen - Cloettas alltså. Flera andra märken har provat att göra kexchoklad... men den man jämför med är Cloettas. Jag jar dock ingen aning om vem som var först.

Och nu har Cloetta provat med förnyelse. Det är ju inte bara jag som blir nyfiken... Blåbärs-kexchoklad-smaken är riktigt god. Ett unns blåbär och sen kexchoklad gifter sig fint, som det så vackert heter. Blåbär är för övrigt riktigt inne när det gäller mat. Kolla runt lite när du går och handlar nästa gång. Flera andra choklad har fått blåbärsfyllning, man kan köpa torkade blåbär, paj på blåbär, sylt, glass... med mera. En nordisk trend som slår igenom på den söta sidan??


Hur är då hallonsmaken tillsammans med kexchoklad? Jag måste tyvärr säga: Nästan obefintlig. Ifall jag tar en bit, tuggar runt, andas ut genom näsan med stängd mun några gånger (ett bra knep eftersom både smak och doft på ett tydligt sätt känns då) så kan jag ändå inte detektera några hallon. Kanske något lite, lite fruktigt sött känns, men det skulle kunna vara vad som helst eller bara att kexchokladen fått en annan temp eller nått sånnt... Nej, någon hallonsmak känns inte. Men förpackningen är fin! : ) Tur för Cloetta att det är hallonsmaken och inte blåbärssmaken som har fått etiketten Limited Edition!

4 kommentarer:

My sa...

Jag provade Blåbärssmaken och den var god :D

Tänkte prova hallonen med fast jag läste någonstans att den inte var värd köpet.

Annika - Bakat och lagat sa...

Ja, gör tårtan! Rätt dyr, men det är det helt klart värt!

sofia sa...

jag har oxå provat blåbären, okej smak, men originalet är bäst!

My sa...

Här är vad jag läste om produkterna

http://www.svd.se/mat-och-vin/matkultur/cloetta-backar-efter-blabarskritiken_6072535.svd