söndag, oktober 04, 2009

I onsdags...

Hej och Hallå!
Jo, visst gick det bra i onsdags. Jag var tyvärr ganska nervös - vilket jag inte hade behövt vara... men det vet man ju inte förren efteråt. Eftermiddagen började med en god lunchbuffé och sen följde tre intressanta föredrag. Det första handlade om kvalitativt sätt att få fram konsumenters handlingssätt och åsikter - mycket intressant och lätt att lyssna till. Fram för mer intervjuer och deltagande observationer! Andra föredraget handlade om nya inovationer från en forskare i Lund. Bland annat oytlys havremjölk har sitt ursprung i hans arbetsgrupp. Sen var det en jättefin fika som mina klasskompisar hade gjort. På hela severingsbordet (som var stort) hade de lagt ut små kakor i olika fält och färger som symboliserade det skånska landskapet. Mycket gott och mycket fint! Det skånska landskapet var för övrigt temat också på Skånes Livsmedelsakademis dag... Efter fikat berättades om Middagsfrid. Intressant idé och företag. Sen var det stipendieutdelning. Druvan delade ut stooora stipiendier till tre forskare och Skånes Livsmedelsaakdemi delade ut tre student stipendier.
Här kan ni se en liten artikel och några bilder http://www.hkr.se/templates/page____8371.aspx från högskolans hemsida.
På kvällen var det fin middag i Landshövdingens residens. En av mina lärare och två studenter från 1:an stod för maten. Närproducerat i kvadrat. Mycket gott! Th kom ner till Malmö lagom till middagen. Trevligt. Hade ekonominisse från Kiviks musteri till bordet och en kille från länsstyrelsen på andra sidan. Nätverkade - liksom syftet med sådana här tillställningar.

Th:s kommentar efteråt: "Jo, det var mycket god mat, men alltså alldeles för lite potatismos..." Han förstår sig inte på det fina i det lilla... haha... Tror ni han kan vara mer gourmand än gourmé kanske?? (Och så heter det inte potatismos - utan potatiscrème (eller puré), tror jag det stod i menyn...)

För övrigt har vårt internet hemma helt lagt sig nu... Det kan bero på en räkning jag hittade underst på arbetsbänken hemma i köket. Skulle varit inne i måndags. Inte bra. Jag och barnen sitter och "lanar" på högskolan nu. Coolt - 5 datorer inloggade på samma person. Jag tror inte det är riktigt lagligt...

Inga kommentarer: