torsdag, oktober 15, 2009

Dålig.

Jag som aldrig... eller i alla fall mycket sällan... brukar vara sjuk, är hemma idag. Gick upp som vanligt vid 6.00. Tvättade och klädde mig. Sen hände något konstigt. Jag fick frossa, jätte ont i magen, mådde illa, fick flimmer för ögonen precis som att jag skulle svimma, blev hel-blek (sjukt blek - blekare än jag brukar vara alltså..) och det var precis att jag kunde ta mig från toan till sängen. Kan det vara en liten matförgiftning? Hmm... "Konsten att förgifta sig själv ofrivilligt.." Gör köttfärsbiffar och käka lite av köttet rått! (Fast ska sanningen fram spottar jag alltid när jag smakat av smeten.)
Men nu efter att ha legat lågt (sovit) i några timmar känns det bättre. Ska snart hämta H från skolan.
Synn att jag inte kom iväg till min VFU-plats. Det är så få dagar där så jag får inte vara dålig länge! Hoppas på det bästa!

3 kommentarer:

Annika sa...

Köttfärs är förädiskt. Det var det som gjorde mig magsjuk i Kenya. Krya på dig! Kram

Hans Hugo finns och minns sa...

Kan det inte vara influensan? Jag antar att du inte är vaccinerad ännu. Jag tänker vaccinera mig så snart det ges möjlighet.

Kstina sa...

Nej, influensan var det inte! I så fall mycket lindrig. Jag är typ helt frisk nu...