söndag, oktober 25, 2009

Ett ögonblick...

Har problem med internet... Gör det nödvändiga och hoppas på det bästa sen. Nödvändigt är räkningar och att kolla av mejlen. Bloggen får stå tillbaka!
Nu är det lov för barnen. Th jobbar två dagar och är sen fri i slutet av veckan. Jag gör den fjärde och sista veckan på min VFU-plats. Har mycket att göra där. Det är en helt okänd värld när jag ska kombinera olika flavors med varandra. Kan bli hur som helst. Jag har ett tema som jag arbetar med och så försöker jag hitta rätt aromer för att få rätt associationer av blandningarna man gör. Kul-läskigt-intressant-lärorikt...

Dagens dikt:

I någons ögon
Finns jag

I några sekunder
Syns jag

Ögonens blick
I ett ögonblick

När två blickar möts
Sprider sig seendet
I kroppen

En blick
En känsla
En förmedling

Utan ögon
Fanns det färre fördomar
Att se

Två kalla blå
Som jag undviker
Att möta

Två varma blå
Som jag pratar med
Utan ord

Två mörkbruna
Som får energin
Att gå på högvarv

Och en gång
Sa en okänd bussresenär
Att mina två blå
Var vackra

Förvånat uttryck
Tror jag
Speglades
För något
Jag aldrig hört förut

Genom blickar
Skapas ord
Som alstrar värme

Skriven av Nora Pedersen.
Vackra och djupa tankar om ögon-blick.

1 kommentar:

Ellen sa...

det var mig en fin dikt!