tisdag, februari 17, 2009

Längtar till fredag kl 12.00

.... nej, jag är inte på någon resa...
.... nej, jag är inte sjuk heller...
.... ingen här hemma är sjuk...
.... inte översvämning eller jordbävning...
.... inga katastrofer över huvud taget - om man bortser från att Thomas arbete ska lägga ner och J&A måste byta skola till hösten...

Den enda orsaken till att jag inte skrivit på över en vecka är att jag har så illandes ont om tid. Det är som vanligt en tenta som ska födas och en elendes rapport som ska skickats in... (gjorde inskicket för 10 min sedan!) och så ska vi revidera andras rapporter...
Ibland undrar jag vad jag la ner tid på innan jag började plugga? Fast när jag tänker efter hann jag ju städa och göra matsedel och vika tvätt (innan tvätt-berget överföll mig...) och bädda sängar och betala räkningar och gå ut och gå och jogga och läsa helt onödiga romaner och handarbeta och pyssla och raka benen och mata dammråttorna och pussa kaffebryggaren... (Kom att tänka på Märta Tikkanen nu... har ni läst hennes dikter?)
Jepp... så är livet - allt har sin tid!
Lovar skriva när jag är uppe ur HACCP-träsket igen! (Träsk är inte att leka med! Utan botten, kallt, dimmigt... kan vara helt omöjliga att komma ur - om man inte får hjälp! HJÄLP!!!!)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Lovar att det känns skööönt när tentan är gjord. Fick bort min i går!! Så nu är det dax för nästa kurs. Visst är det kul att plåga sig själv..:)Lycka till !!

Sofia sa...

oj då! vad hände med Thomas skola?

Anonym sa...

De blev faktiskt helt okej. Men de höjde liksom inte sig alls. Och sjönk inte heller. Men de smakade rätt gott. Kort kan komma. Eventuellt.

Anonym sa...

Nej, dom vann inte. Så det var många timmar i en buss för en förslut...jaja...ganska trevlig ändå!

Så nu är det en match kvar för denna säsong...kontigt.

Allt bra annars? Hur har det gått med tentan?
KRAM!