torsdag, februari 05, 2009

Jag vann en bok!

Idag vann jag en jätterolig bok: "Den tekniske kocken"!!! Super!! De som skrivit den heter Per-Olof Hegg och Rikard Nilsson. Den ene är livsmedelsprofessor och den andre är kock. Enkelt uttryckt handlar boken om mat, recept och varför vissa saker händer i köket/maten. Kemi - förstås!
För tillfället har jag fullt med kemiböcker hemma. När jag inte kom in på Kemiintroduktionskursen nu i vår gick jag och lånade kurslitteraturen. Samtidigt hittade jag en bok som heter Repetionskurs i kemi av Magnus Ehinger. Någon dag senare blev jag helt tvungen att beställa När kemin stämmer från AdLibris. Och nu har jag den vunna (om inte detta ordet finns så kan vi väl införa det nu?) boken med!!
När jag läser? Jo, kurslitteraturen läser jag just innan jag ska somna - den ligger på golvet intill sängen. När kemin stämmer läser jag på bussen eftersom den bor i min ryggsäck som jag alltid (alltid, alltid, alltid...) har med mig överallt. Repetionskurs i kemi läser jag vid skrivbordet - när jag egentligen skulle läsa HACCP planer... Och den nyaste boken kanske jag ska placera i köket....

En lysande mening: Kemi är inte allt - men allt är kemi!

Inga kommentarer: