söndag, februari 08, 2009

Helgen och vårblommor

Intensiv helg. Fredagen gick åt till att baka bullar (91 st) och att handla inför vintermötet på Söderportskolan. Kl 18.00-21.00 var vi och ställde iordning inför lördagen. Bra när man är många som hjälps åt - då tar det inte så lång tid.
Hela arrangemanget gick bra igår. Förutom att massor av frukostfrallor blev över och att några tyckte kvällsmatsbaguetterna var lite små. (Men jag tror alla blev mätta - frallor fick käkas hur många som helst!) Resterande frallor delades ut på stan runt 22.30...
Idag har jag bara gjort hemma saker. Vattnat blommor, tvättat, dammsugat, puffat kuddar till soffan... och sovit.. Faktum är att jag inte gick upp förren 11.30 - det har inte hänt på år och dag. När man sovit så länge borde man känna sig riktigt pigg, eller hur? Men jag kände mig ganska elendig - inte minst när jag kollade mig i spegeln... Ojojoj... Jag håller på att åldras i raketfart... Åtminstone tycker jag det på morgnarna. Pluffs här och häng där... Hilma undrar varför jag sminkar mig varje morgon. Jo, det är för att inte skrämma folk (fast det sa jag inte till henne...).
Hon och Th har varit ute och kollat in blommor som tittat upp ur jorden. När hon kom in berättade hon att de hittat Vattendroppar... Jättesöta små blommor...

Inga kommentarer: