onsdag, maj 14, 2008

Visa mig vilka bloggar du kollar och jag ska berätta vem du är!

Sitter och snurrar runt i bloggvärlden. Började hos syster Rebecka...Webjonas....Vita huset... sen Bagateller...vidare genom ett antal bloggsidor och nu sitter jag och läser Linda Skugges blogg på Amelia...
Hade jag haft talang och viljan skulle jag blivit bloggkritiker! Tänk att sitta och klicka och läsa och tycka och läsa och klicka vidare och kanske ta en kaffe och sen läsa ännu en blogg och så en till... och få pengar för det... Fast bloggkritikeryrket är kanske inte uppfunnet ännu?? Frågan är om man kan kritiskt granska blogginlägg? Det är ju (åtminstone ibland) väldigt personliga dagbokslika textbitar... och att kritiskt läsa det vore nog att göra intrång i personens liv, eller hur?

Joel och Alfred kom hem från Polenresan nu ikväll (just när Sverige vann nån typ av ishockey match). De har hunnit med att se mycket. Visade oss bilder från Auchwits (stavning?) och Birkenau. De hade en del att berätta! J sa bland annat att kompisarna i skolan var mycket trevligare privat än när de träffades på skolan. Det är väl typiskt! Jag upplevde också det under de sista veckorna i nian, att klasskompisarna var riktigt justa personer... till och med David Mähler var kul att snacka med!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för grattiset. Har skickat påskrivet kontrakt i dag. I dag ska vi kolla på bil! Coolt. Lillasyster börjar bli vuxen!