tisdag, maj 27, 2008

Mycket på tapeten!

En av mina Hoyor blommar så alldeles... på (näst intill) bar kvist?!? Fullt av doftande porslinsliknande stjärnor. Det är lätt att falla för proslinsblommor. Jag tror jag har sju olika sorter... (man undrar ju hur många jag kommer att ha när jag är pensionär...?) En annan blomma jag är särskilt förtjust i är Saint Paula. De är ganska tantiga (det ska ju jag med bli..!)men väldigt söta och så blommar dom så ofta. (Hoyor och Paulor har en gemensam grej: de vill inte ha vatten så ofta. Såå bra för studenter och mammor!)
Sååå... jo, det jag egentligen skulle förmedla är att jag har såååå grymt mycket att göra innan terminsslutet. Ska skriva en rapport till 4/6 och plugga in en tenta till den 6/6. Dessutom ska Helljus-barnen och vi ledare sova över i Ekestad mellan fredag och lördag... och på söndag har jag lovat jobba på Missionsgården. Vad tänkte jag på när jag lovade allt detta? Det var väl nickedockan i mig som sa ja, och sen får hon-som-inte-sviker ta smällarna!

Så.. 7 i en text på 11 rader.... Hade inte gått bra i en rapport.

Inga kommentarer: