söndag, maj 11, 2008

Du betyder så mycket!!

För några dagar sedan begrovs Engla och begravningen sändes på TV. När jag först hörde sägas att det skulle sändas på TV tycket jag det lät väldgit dåligt. Exploatering av en privat begravning. Vem vill det? Om jag skulle vara anhörig, vad hade jag tyckt?
Nu råkade jag höra på TV:n just under begravningen och nu vet jag inte vad jag tycker längre. (Inte för att mina tyckanden har någon betydelse i just detta sammanhanget...)

Det jag kom att tänka på var Hur stor betydelse har en människa? Förstår vi vad vi betyder för varandra? När sa jag sist till någon Du betyder så mycket för mig! Eller Jag tycker så mycket om dig!
Livet är konstigt men sorg och saknad är konstigare....

2 kommentarer:

Sofia sa...

Du betyder jättemycket för mej och jag tycker om dej! Jag är stolt över att ha dej som storasyster!

Vem e Engla?

Kstina sa...

oohhh... tack!
(Det är inte bara svårt att säga så fina och känsliga saker till varandra - det är till och med svårt att ta till sig! Men jag blir jätteglad över att du känner så!! Det känns stort att någon är stolt över mig..) Jag tycker jättemycket om dig med! Och gissa om jag är stolt över dig? Du inte bara tänker stora saker, du gör handling av dom!

Jo, Engla är en tjej (10 år) som blev kidnappad och mördad när hon var på väg från fotbollsplatsen hem till sig. Hände för ca 1 månad sen... Det var en lastbildchaufför som var förövaren och han har erkänt ett mord till.