måndag, maj 19, 2008

Gravitationstomater

Idag har jag säkert ätit 15 tomater! Såå gott! Små och varma som inte hunnit dödas av kylen. Jag köpte 6 kg andrasoteringstomater från "Gröna butiken" i fredags. Små, stora, runda, avlånga, gula, röda, ovanligt och roligt formade... Gissa om jag serverat tomater varje dag sen dess?? Tomatsås, tomatsallad, pizza med tomatsås (off kors!) osv. Jag känner mig lite rik när jag ser lådan med tomater i köket. Jaa... rik på tomater ialla fall! Måste göra soppa imorgon. Alla i familjen älskar tomatsoppan med förska tomater och mycket purjolök i. Pasta måste också till. Vill ni läsa om matrundan på Österlen som jag och en studiekompis gjorde i fredags kan ni gå in på http://spisa.bloggspot.se/
Ikväll läste jag ur Bamseboken för Hilma som godnattsaga. Bamse är ju bara bäst! Denna gången hade Skalman uppfunnit någon farskost som tog gravitationen ur spel. Festligt! Jag kände mig som Lille Skutt hela tiden. "Jag vill tillbaka till jorden", "Det ser farligt ut det där", "Nej, tryck inte på den knappen", "Jag vill inte veta vad som finns bakom berget".... Ängslig liten stackare! Men på de flesta bilder ser Lille Skutt glad ut. Detta skulle man kunna psykologisera över och komma fram till att det syns inte utanpå hur man känner sig innuti!

Inga kommentarer: