tisdag, april 22, 2008

En sak i taget.

Ikväll har jag gjort pirogdeg med kokt potatis i. Det ska bli ca 200 piroger - imorgon! Jag och två klasskompisar ska göra mat till "Nyföretagarkväll" på Krinova (Ett ställe som håller på med typ nya ideér). Piroger med köttfyllning och med vegfyllning. Öl som dricka och kaffe i en senare paus med något litet sött till.
Det blir en knök full dag imorgon... Föreläsning 9.30-15.00 (ok några raster) Bojans begravning 11.00-ca 12.30, bakning av piroger 15.00-17.00, uppställning och servering från 17.30 och till sist kaffekokning och uppstädning.
Men jag gillar ju sturktur och morgondagen är väldigt strukturerad!

8 kommentarer:

Anonym sa...

oj.. körigt...
glöm inte vila benen ibland, o fylla magen med jämna mellanrum...
jag ska ha leverantörer på lunchbesök o sen mamma(Och barn fståss)träff. najsnajs.

Kstina sa...

Kul Fian! långväga leverantörer? Vad bjuder du på då?

Anonym sa...

Så duktiga ni är!!... känner att jag förfaller som mamma...

Kstina sa...

hahaha... faller du?
Det är ju dig jag har som förebild!

Anonym sa...

Hoppas det gick bra! Blev pirogerna goda? Kommer ihåg en gång för jättelängesen när du var nygift, bodde i sthlm och jag var och hälsade på. Då gjorde du piroger och jag tror att det var de godaste piroger jag någonsin smakat... :)

Kstina sa...

ojj, va kul! - vad hade jag för recept då?

Anonym sa...

Du kanske inte ska fråga mej efter det receptet...det lär du ju ha själv. Tror det var ett av alla dina urklipp som du har i dina klipp o klistraböcker så du har nog det kvar fortfarande!
Vad händer i helgen?

Anonym sa...

Japp det var trefligt! Inte så långväga - typ västkusetn, kommer finfina väggdekorationer i butiken snart!
Jag bjöd på citronpasta med kyckling stekt i balsamvinäger o soja... gott o enkelt!